dimecres, 15 de febrer del 2012

We love you Mr Darcy



(Abans que res demanar-vos disculpes pel silenci d'aquests dies. Els virus (els petits bitxitus que ens ataquen, no els dels ordinadors), la feina i d'altres circumstàncies m'han tingut desconnectada).

Els comentaris que he anat llegint deixaven clar quin havia de ser el títol d'aquest post. Ell, l'únic, l'ídol de masses, Mr Darcy (que no Dalsy... broma fàcil entre mares, ho sé...). Què té aquest home que ens acaba enamorant a totes? Hi he estat rumiant i se m'acudeixen diverses respostes possibles:

- El seu caràcter: aquesta barreja entre intel·ligència, educació i sobrietat, la seva integritat, la sinceritat dels seus actes, és directe, no pretén ser el que no és ni intenta caure bé. Ell és com és, si t'agrada bé i si no fora. Fins i tot el seu orgull resulta atractiu. Aquesta autenticitat, enamora. O no?

- El seu punt de debilitat. Aquest toc d'indefensió que mostra quan s'enamora, el contrast de les seves maneres amb les de'n Wickham, la horrible declaració d'amor que li fa a la Lizzy i com finalment li demana que no segueixi parlant si els seus sentiments segueixen essent negatius... ains fa venir ganes d'abraçar-lo! O no?

- Els seus gustos. Què li agrada d'una dona? doncs apart dels ulls, destaca que li agradi la lectura (noies, ja és nostre!), és a dir, busca una dona intel·ligent i desprecia tant la petulància de Ms Bingley com la ignorància de Mrs Bennet. Que s'enamori de la discreció, la intel·ligència i el sentit de l'humor de la Lizzy ens agrada. O no?

- És un partidàs! a veure, és guapo, intel·ligent, educat i està forrat! a qui no li agrada això? O no?

Què hi dieu noies? què us ha enamorat del Sr Darcy (si és que us ha enamorat)? I què penseu: tenia aprop Jane Austen un "Mr Darcy" que li va servir de model o és tot ficció literària?

6 comentaris:

  1. S´´íiiii!!! Em va encantar el personatge del senyor Darcy, un Senyor i un Caballer en majúscules.

    ResponElimina
  2. Qui pot resistir-se a Mr.Darcy???

    A mi m'encanta!! A més de pel que has dit, m'agrada perquè a pesar de semblar tenir les coses molt clares i que la Lizzy no encaixi del tot en la seva vida, se n'enamora igualment. Sembla molt dur, però es deixa portar pels sentiments!
    I, com has dit, perquè per contrast amb els altres homes de la novela, hi surt guanyant de molt!

    I respecte als actors, molt millor el Darcy de la serie (que estic veient a trossos pel youtube en V.O.) que no pas el de la peli, que també, però no tant. El que sí que em va sorprendre de les dos adaptacions és el personatge del Bingley, que jo m'imaginava menys "tontet" de com el pinten.

    ResponElimina
  3. A mi em va sorprendre la imatge de Mr Darcy a la novel·la. Jo havia vist primer la peli i allà em vaig quedar amb la sensació d'un bon home enamorat en secret...a la novel·la l'Austen li dona un caràcter molt més antipàtic i distant. Això, és clar, encara el fa més atractiu, perquè? Doncs no sé, però pensant-hi, crec que ens agraden els reptes. Que algú s'enamori de tu i que, com diu l'Onavis, ho faci tot i que no entri en els seus plans de cap manera. El quid, jo crec és això de "no poder-ho evitar"...com ens agrada que no puguin evitar enmorar-se de nosaltres...jeje...ara, de cop he recordat una cançó que de petita m'encantava, la versió de V-40 de "I can't help falling in love"

    http://www.youtube.com/watch?v=Ajp0Uaw4rqo

    ale, una mica d'amor ben rosa per passar el dijous!! ;)

    ResponElimina
  4. Què gran el Mr Darcy!
    És el personatge més interessant de tot el llibre i fa que t'enamoris d'ell perdudament. Al principi del llibre ell és un personatge ple "d'orgull i prejudicis", tal i com indica el títol del llibre" i l'amor que sent cap a Elisabeth el va canviant i el va convertint en una millor persona.

    ResponElimina
  5. Si, Onavis, Anna, Mamamoderna quan parlava del punt de debilitat volia dir això, que sembla dur i fred però en el fons està boig per ella. M'encanta!!!

    Onavis el proper post sobre adaptacions! és que el Colin Firth ES Mr Darcy!

    ResponElimina