dilluns, 2 de juliol del 2012

Llegint L'avi de 100 anys que es va escapar per la finestra


 Ja fa uns dies que em vaig acabar aquest llibre, que em vaig lllegir en una setmana.

D'entrada, els best-sellers em fan una mica de mandra. Intento resistir-me una mica al principi, però també he de dir que me'ls acabo llegint. I normalment en trec una bona impressió. Els últims que recordo haver devorat, per exemple, són els tres de la saga Milennium de l'Stieg Larsson, que em van enganxar molt.

L'avi de 100 anys que es va escapar per la finestra va ser el llibre triomfador d'aquest Sant Jordi. Sembla que tothom l'està llegint, o està a punt de fer-ho. I jo també ho he fet.

És un llibre fàcil de llegir, amè i divertit. La lectura enganxa ja que alterna capítols del present, que acaben en punta i intriga, amb capítols del passat, on s'explica la vida i miracles de l'avi durant els seus 100 anys de vida i múltiples viatges. Si al principi el que més m'agradava llegir era la història del present i vivia com una "parada" les explicacions del passat; al final del llibre és al revés, ja que els embolics i situacions que explica l'avi no tenen pèrdua. Els personatges secundaris que es troba al llarg de la seva vida, alguns de ben coneguts, d'altres d'inventats, són molt interessants i divertidíssims. L'Amanda Einstein, per exemple, té escenes que fan riure molt.

La història del present és més rocambolesca i inversemblant, però suposo que ja es juga amb això. 
En general, un llibre recomanable, que atrapa més cap al final que al principi, i això és bona senyal. Vaig començar dient "ves, ves" i l'he acabat contenta.

Vosaltres l'heu llegit?

2 comentaris:

  1. Jo l'estic llegint però m'està costant molt trobar estones. De moment però em sembla molt divertit!

    És molt diferent a la resta de llibres "d'acció" ja que el prota no té desperdici. Em sembla molt original la idea d'agafar un avi de 100 anys com a protagonista... Segurament qualsevol altre autor hagués fet servir el típic home interessant que les fa tornar boges i no pas un iaio al que ja li dóna igual pràcticament tot.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, de fet la tria del protagonista és la clau d'aquest llibre! A veure si l'acabes aivat, el final val molt la pena!

      Elimina