dilluns, 4 de juny del 2012

Un àpat amb en Poe.

Com algunes de vosaltres sabreu, a casa tenim costum, quan estem en alguna de les nostres lectures comunitàries, de fer un soparet temàtic, relacionat amb el llibre. 

Amb el Poe la cosa s'ha complicat. 

He fet una recerca per Internet i he descobert coses molt interessants. Per exemple, que l'escriptor Mark Twain va escriure sobre la cuina americana. Sembla que en un viatge que va fer a Europa enyorava tant el menjar del seu país que va decidir posar per escrit el que més li agradava. Entre els plats en citava un de Baltimore...un filet d'ànec! Així de passada he descobert que a la ciutat del Poe tenen ànecs i se'ls mengen. 

Aquest llibre del Twain m'ha fet pensar que entre nosaltres només s'ha estès un tipus de menjar americà (hamburgueses, fast food) però que a l'època d'en Poe i, potser encara a molts llocs d'Estats Units, hi deu haver un menjar tant ric i complert com a qualsevol altre lloc. 



Bé, tota aquest digressió, per concloure que no podrem fer un sopar típic de Baltimore, perquè no sé pas on trobar un filet d'ànec, ni res que s'hi assembli. Així que avui l'Ibai ha decidit unilateralment que trucarem a un restaurant de menjar americà que porten menjar a casa. I d'aquesta manera tant poc ortodoxa farem el nostre homenatge a Poe. 

Per cert, com porteu la lectura? Jo ja fa dies que vaig acabar els contes...que us sembla si començo a escriure alguna cosa pel final d'aquesta setmana? 


4 comentaris:

  1. Per mi sí, ja podem començar a parlar-ne!
    Però he de dir que no he trobat el de El barril de amontillado. Tot i això, he llegit els altres dos i molts d'altres.

    Ara bé, si em recomaneu molt aquest, miraré de trobar-lo an algun lloc!

    ResponElimina
  2. Uf, és una mica sàdic...jo hagués sigut molt més feliç si no l'hagués llegit...brrrr...

    ResponElimina
  3. Noies, sento dir que jo encara no m'he posat a buscar els llibres, però please aneu comentant i jo ja m'afegiré.
    Anna que vagi de gust el menjar americà que us portin a casa! Segur que serà un bon "atracon".

    ResponElimina
    Respostes
    1. el menjar...n'hi ha hagut de millors!!jaja (vam acabar amb una trista pizza a domicili...:P).

      Ja he penjat el post amb els comentaris dels contes. Estarà allà per quan vulgueu, no hi ha pressa, però a mi m'anava millor fer-ho avui...

      Elimina